[ad_1]

قبلاً در مقاله‌ای راجع به آموزش نصب postgresql در سی پنل صحبت کرده بودیم. در این مقاله می‌خواهیم چگونگی استفاده از دیتابیس postgreSQL در هاست اشتراکی را بررسی کنیم.

اگر با هاست اشتراکی آشنایی ندارید، بهتر است که قبل از شروع این مطلب، مقاله هاست اشتراکی چیست را بخوانید.

PostgreSQL چیست؟

یکی از قدیمی‌ترین پایگاه‌های داده موجود در بازار PostgreSQL است. قدمتی ۳۰ ساله باعث شده تا این دیتابیس از مقبولیت خوبی در بازار برخوردار باشد. از مهم‌ترین خصوصیات آن می‌توان به قدرت بالا، متن‌باز و Object-Relational بودن اشاره کرد.

می‌توانید مقاله پایگاه داده چیست را هم بخوانید تا اطلاعات کاملی راجعه به این موضوع کسب کنید.

اگر موافق باشید برویم سراغ اصل مطلب؛ یعنی آموزش نصب دیتابیس PostgreSQL در هاست اشتراکی!

چگونه از دیتابیس PostgreSQL در هاست اشتراکی استفاده کنیم؟

قبل از هرکاری، برای اینکه مطمئن شوید هاست اشتراکی‌تان از دیتابیس postgresql بهره می‌برد، به Static Panel اکانت سی‌پنل‌تان بروید. اگر PostgreSQL موجود باشد، نام آن را خواهید دید. درست مثل تصویر زیر:

استاتیک پنل سی پنل

مرحله بعدی ایجاد Database است.

ساخت دیتابیس postgresql

در بخش DATABASES سی‌پنل هاست‌تان، گزینه PostgreSQL Database را انتخاب و روی آن کلیک کنید.

postgresql در cpanel

در پنجره جدیدی که باز می‌شود، فیلدی را مشاهده خواهید کرد که باید نام انتخابی‌تان را در آن بنویسید. سپس روی Create Database کلیک کنید.

دیتابیس postgresql

مرحله بعدی مربوط به ساخت اکانت کاربری در قسمت Add New User است. باید نام کاربری و رمز عبور مشخص کنید و در نهایت روی دکمه Create User کلیک کنید.

دیتابیس postgresql

سپس باید این کاربر را به دیتابیس postgreSQL معرفی کنید. به پایین صفحه اسکرول کنید تا به بخش Add User To Database برسید. در این بخش دو فیلد مشاهده می‌کنید که در فیلد اول باید نام کاربری را تعیین و از فیلد دوم هم باید دیتابیس را مشخص کنید.

دیتابیس postgresql

اضافه کردن دیتابیس PostgreSQL به هاست اشتراکی

اینکار از طریق SSH و postgresql adapter برای پایتون انجام می‌شود. وارد Terminal سی‌پنل‌تان شوید و دستور زیر را وارد کنید:

در مرحله بعد باید Settings.py را ویرایش کنید و اطلاعات پایگاه داده‌تان را وارد کنید:

  • به‌جای database-name نام دیتابیس‌تان را وارد کنید.
  • به‌جای database-username نام کاربری‌ای را بنویسید که در مراحل قبلی به دیتابیس اضافه کردید.
  • به‌جای database-password کلمه عبور همان نام کاربری را بنویسید.

در مرحله آخر باید Python App را ری‌استارت کنید. برای اینکار در سی‌پنل به Setup Python App بروید و روی Restart کلیک کنید.

به این صورت، دیتابیس postgreql بر روی هاست اشتراکی نصب می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله چگونگی نصب دیتابیس PostgreSQL بر روی هاست‌های اشتراکی را آموزش دادیم. این کار از طریق کنترل‌پنل cPanel انجام می‌شود. می‌توانید مقاله cPanel چیست را بخوانید تا بیشتر با این کنترل‌پنل آشنا شوید.

همچنین اگر سوالی در رابطه با این موضوع دارید، آن را در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید تا متخصصان‌مان در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

[ad_2]

اشتراک گذاری