[ad_1]

درست مثل تلاش برای پیدا کردن ایده های بسیار زیاد برای مطالب، پیدا کردن تصویر مربوط به آنها، به طور خاص، یک تصویر که رایگان بوده و حق تالیف آن آزاد باشد، می تواند یک چالش بزرگ برای تولید محتوا باشد. این یک بخش ضروری از این روند است. البته علاوه براین، هیچ کس نمی خواهد متهم به دزدیدن تصویر کسی باشد. و این اتفاق می توان موجب بروز دردسر شود.

اما نگران نباشید؛ اگر شما نمی دانید که باید چطور به دنبال این تصاویر بگردید، خوشبختانه، چندین سایت بسیار جذاب وجود دارد که می توانید از آنها برای جستجو و انتخاب تصاویر رایگان برای وبلاگ و وردپرس خود استفاده کنید. این سایت ها، مانند مواری که دنبال می کنند، دارای اعتبار قوی و امکاناتی کاربر پسند هستند که موجب بهره وری بیشتر می شود و گزینه ها و امکانات فراوانی برای کاربران دارند در این مقاله به معرفی ۱۱ سایت برای پیدا کردن عکس های رایگان پرداخته ایم و با ما همراه باشید:

معرفی  ۱۱ سایت تصاویر رایگان برای وبلاگ

حق تالیف آزاد به حق استفاده موارد کپی رایت بدون نیاز به پرداخت هزینه برای مجوز اشاره می کند. این همیشه به معنای این نیست که  اسناد کاملا رایگان هستند اما به معنای هزینه های رایگان آنها می باشد. در این بخش ابزار شگفت انگیز و۱۰ وب سایتی را که می توانید در آن تصاویری با حق تالیف آزاد پیدا کنید را بررسی می کنیم . لیستی که وجود دارد بدون در نظر گرفتن ترتیب اولویت بندی و یا امکانات و مزایای آنها می باشد.

این ابزار به شما برای ورود به این سایت ها و جستجوی اصطلاحاتی که درمورد عکس ها وجود دارد کمک می کند و همه ی سایت ها را طبق نوع مجوز(cco_مالکیت عمومی ،مجوز استفاده تجاری،….)طبقه بندی می کند. هنگامی که شما روی سایت کلیک می کنید این ابزار عبارت موردنظر شما را به صورت خودکار جستجو می کند. استفاده از آن  بسیار راحت و آسان است. ابزاری است که قطعا برای نشانه گذاری ها به شما کمک می کند.

سایت تصویر رایگان Unsplash

در اصل به عنوان یک پروژه فرعی توسط یک استارت آپ شکست خورده شروع به فعالیت کرد.unsplash  یکی از سریع ترین سایت های رشد عکس با وضوح بالا را در وب دارد، در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰۰۰ عکس دارد که دارای حق تالیف آزادهستند و می توانید از آنها برای موارد تجاری استفاده کنید .

سایت تصویر رایگان StockSnap.io

Stocksnap.io در هر هفته تصاویری با وضوح بسیار بالا به وب سایت اضافه می کند. همه ی تصاویر در stocksnap تحت مجوز cco ،creative comnons قرار میگیرند. این بدان معناست که شما می توانید کپی، ویرایش ،توزیع هر عکس را حتی برای اهداف تجاری بدون درخواست مجوز انجام دهید .

سایت تصویر رایگان Pexels

Pexels در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و دارای مجموعه ای بالای ۳۰۰۰۰۰ عکس است که برای اهداف شخصی و تجاری رایگان می باشد. شما میتوانید ویرایش، کپی و توزیع عکس ها را بدون در خواست مجوزانجام دهید(که به معنای تخصیص ندادن تالیف است).آن ها به طور مداوم عکس های جدید به سایت اضافه می کنند. این سایت  بالای ۳۰۰۰ عکس در ماه به سایت اضافه می کنند.

سایت تصویر رایگان Life of Pix

Life ofpix یک رویکرد منحصر به فرد ارائه  می دهد. به این صورت که عکس های رایگان با وضوح بالا به صورت هفتگی بر اساس شبکه های خود عکاسان اضافه می شوند. اگر شما عکس های منحصر به فردی می خواهید، قظعا این سایت یکی از بهترین منابع برای شما خواهد بود. والبته آن ها هیچ محدودیت حق نشری ندارند و می توانید از آنها برای موضوعات  فردی و تجاری استفاده کنید. همچنین عکاسان می توانند در این سایت عضو شده و آثار خود را ارائه دهند.

سایت تصویر رایگان Flickr: Creative Commons

مفهوم creative commons یک محرک اضافی برای قوانین حق نشر سنتی است. cco، در اصل یک مجوز است که خالق یک تصویر به واسطه آن اجازه ی عمومی برای به اشتراک گذاشتن اثر خود و استفاده از اثر، براساس شرایط خود را به کاربران دیگر می دهد. در نتیجه یک محدوده وسیع و انعطاف پذیر مبتنی بر سهمی برای خالق تصویر و وبلاگ نویس وردپرس که مایل به استفاده از آن تصویر است، وجود دارد. بهترین روش برای دیدن عملکرد این روند، رفتن به بخش خلاقانه فلیکر است. در آنجا شما یک گروهی از گزینه های همه کاره تصویر را مشاهده می کنید که برای استفاده در دسترس هستند. این تصاویر توسط نماد های قابل درک ساده نشانه گذاری شده اند که برای استفاده طبقات خاصی طراحی شده اند که شامل:

  • عکس هایی با حق تالیف آزاد
  • فقط برای استفاده غیر تجاری
  • عکس های اعتباری مورد نیاز
  • مجوز کارهای بدون منابع

ممکن است موقعیتی وجود داشته باشد که شما فقط باید از یک عکس که مالکیت عمومی دارد استفاده کنید.wikimedia commons  که یک پروژه ای از بنیاد Wikimedia است، یک منبع عالی برای این نوع تصاویر است، زیرا بسیاری از عکس ها، نقاشی ها و تصاویری که در این سایت خاص قرار گرفته اند همه در دسته بندی عمومی قرار می گیرند. این بدان معنا است که برخی از تصاویر موجود در این سایت حاوی یک مجوز مشترک خلاقانه هستند که زمانی که عکس مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به یک مجوز اعتباری مناسب دارد. به همین دلیل شما همیشه باید قبل از ارسال عکس به وبلاگ یا سایت خود راهنمای بخش چاپ و نشر تصویر را خوب بخوانید.

سایت تصویر رایگان StockPhotosforFree

در Stockphotos for free.comچه چیزی وجود دارد ؟ در مورد این وب سایت مقالات فراوانی وجود دارد. همانطور که درباره این وب سایت توضیح داده شده است، صفحات آن پر از عکس های آماده است که شما می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید. این سایت یک پایگاه داده سه بعدی از تصاویر را دارد که همیشه عکس های گلچین شده و گرفته شده از ویدئو های HD هستند. همه کاری که شما باید انجام دهید این است که در وب سایت ثبت نام کنید، و شما برای اینکار خوب هستید.

سایت تصویر رایگان Freeimages

هنگامی که مشغول پیدا کردن تصاویر بدون حق امتیاز برای وب سایت خود هستید، طبقه بندی بسیار مهم است. این همان مسئله ای است که باعث می شود Freeimages سرویسی جذاب و خاص باشید؛ زیرا ذر این سایت، تصاویر با کیفیت بالا، و با چندین معیار جستجوی چندمنظوره از هم جدا می شوند؛ بنابراین شما به راحتی می توانید تصویر مورد نظر خود را به صورت کامل دریافت کنید. به علاوه، این دسته بندی ها به شما این امکان را می دهد که بتوانید به سرعت تصاویری را پیدا کنید که شاید در اعماق سایت های مشابه دیگر پنهان شده و قابل دسترسی نیستند.

سایت تصویر رایگان PikWizard

Pikwizard یک سایت جدید تر است اما شامل هزاران تصاویر اماده رایگان خیره کننده میباشد. همه تصاویر دراین سایت  برای استفاده های شخصی و تجاری رایگان است و به هیچ نشانی نیاز ندارد. این که ایا شما یک وبلاگ نویس هستید یا یک تاجر، تفاوتی ندارد! چرا که عکس ها با کیفیت بالایی که دارند، می توانند یک ضمیمه کامل برای سایت شما ایجاد کند.

سایت تصویر رایگان Barnimages

Barnimages در مارس ۲۰۱۵ توسط Igor Trepeshchenok  و Roman Drits، دو عکاس از لاتویا راه اندازی شد. آنها هرهفته عکس های رایگان جدیدی اضافه می کنند. برخلاف مجموعه هایی که ممکن است تاکنون با آنها آشنا شده باشید، barnimages مثل مجموعه های دیگر نیست. هر عکسی که توسط صاحبان سایت یا توسط همکارانی که در آنجا کار میکنند گرفته شده باشد قابل احترام است. شما مجاز به استفاده از هر عکس رایگان منتشر شده در این سایت، برای اهداف تجاری و غیر تجاری خود می باشید.

خلاصه

زمانی وجود دارد که یک تصویر می تواند چیز های بیشتری از یک جمله یا یک واژه را  به شما بگویند. بدیهی است که اگر شما می خواهید یک وبلاگ یا وب سایت ورد پرس را راه اندازی کنید، باید بدانید که چقدر استفاده از عکس هایی که شما می توانید متناسب با متن های خود پست کنید، مهم است.

منبع : kinsta

لطفا نظر خودتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید

شاد باشید.

[ad_2]

اشتراک گذاری