[ad_1]

مدیریت دسترسی کاربران وردپرس با User Role Editor

با توجه به فراوانی کاربران وردپرس و استفاده همزمان چندین کاربر از یک وب سایت وردپرسی، مدیر سایت نیاز به تغییر سطح دسترسی ها دارد. البته به صورت پیش فرض قابلیت انتخاب دسترسی کاربران در وردپرس در بخش کاربران (Users) فراهم است اما برای تغییر سطح های پیش فرض در وردپرس نیازمند یک افزونه می باشید.

مدیریت دسترسی کاربران وردپرس با User Role Editor

افزونه User Role Editor وردپرس، تمامی دسترسی های موجود برای کاربران را مدیریت می کند. برای مثال می توانید یک کاربر مدیر را با دسترسی خاصی ایجاد نمایید و یا کاربران فعلی را با سطح دسترسی دلخواه ویرایش نمایید.یکی دیگر از ویژگی های افزونه User Role Editor را می توان مدیریت کاربران در فروشگاه ساز ووکامرس عنوان کرد.

در نظر داشته باشید شما مدیر یک وب سایت فروشگاهی وردپرس (ووکامرس) هستید و قصد دارید چند نویسنده جهت مدیریت محصولات استخدام نموده و دسترسی لازم را به آنها داده و نگران سطح دسترسی نویسندگان هستید که با استفاده از افزونه مد نظر می توانید با خیال راحت تری دسترسی برای کاربران ایجاد نموده و آنها را مدیریت کنید.

افزونه User Role Editor دارای ۷ لایسنس و محصول متفاوت می باشد که در این مطلب ما فقط نسخه رایگان آن را به شما معرفی می کنیم که در حقیقت در نسخه رایگان محدودیت خاص و مهمی ایجاد نشده و تمامی نیاز های کاربران را در حد معمول برآورده می کند.

  • آموزش استفاده از افزونه وردپرس User Role Editor :

پس از نصب افزونه از مخزن وردپرس بر روی وب سایت و فعال کردن آن، جهت ویرایش کاربران کافی است به منوی کاربران (Users) رفته و گزینه‌ی User Role Editor را انتخاب نمایید. در صفحه‌ی جاری می توانید نوع دسترسی کاربران را انتخاب نموده و ویرایش کنید.

مدیریت دسترسی کاربران وردپرس با User Role Editor

برای مثال می توانید دسترسی فعال کردن افزونه ها را به  نویسنده های سایت (Athuor) بدهید و یا اجازه حذف پست‌ها را از آنها بگیرید  و تنظیمات را ذخیره ( Update) نمایید. تغییرات مد نظر در این افزونه در همان لحظه اعمال شده و به راحتی می توانید از این افزونه استفاده نمایید.

تذکر: همیشه حتما قبل از انجام هر تغییراتی از پایگاه داده خود پشتیبان تهیه کنید.

البته در نظر داشته باشید بک آپ گیری روزانه از پایگاه داده هر روز از سرویس های نت افراز گرفته می شود و شما با استفاده از سرویس های نت افراز دیگر نگران این مشکل نخواهید بود.

 

[ad_2]

اشتراک گذاری