[ad_1]

این روزها، بحث استریم و استریمر شدن حسابی داغ است و چه بسا، به ذهن شما هم رسیده باشد که استریمر شوید و از این راه، پول کلانی به جیب بزنید! خب؛ ما در مقاله امروز ایران‌سرور می‌خواهیم دربارۀ زیروبم استریم و استریمر شدن صحبت کنیم و تمام نکات لازم را (از مبتدی تا پیشرفته) در اختیارتان بگذاریم.

پیش از معرفی این روش کسب درآمد، باید با برخی تعریفات آشنا شوید تا کار برایتان راحت‌تر جلو برود. اول از همه تعریف استریم را مرور کنیم.

استریم چیست؟ شیوه نوین مصرف محتوا

در لغت استریم معنای یک جریان آب را می‌دهد! مثلاً یک رودخانه.  در دنیای وب و اینترنت، منظور از استریم کردن، انتقال مداوم و دنباله‌دار محتوا (بیشتر صوت و تصویر) از مبداء به مقصد است.  بیایید کمی موضوع را شفاف‌تر کنیم.

در فرایند استریم کردن، محتوا از سمت سرور به دستگاه گیرنده ارسال می‌شود. مثلاً موزیکی که از اسپاتیفای می‌شنوید یا لایوی که در اینستاگرام می‌بینید، نوعی استریم هستند؛ چراکه بلافاصله پس از انتشار در اختیارتان قرار می‌گیرند و می‌توانید به‌صورت آنلاین آن‌ها را ببینید یا بشنوید.

 وقتی محتوا بلافاصله پس از انتشار در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، اصطلاحاً به آن Real-Time می‌گویند. 

Real-Time مفهوم بلافاصله را دارد! وقتی می‌گوییم استریم کردن به‌صورت Real-Time انجام می‌شود، یعنی محتوا بلافاصله پس از آپلود شدن، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. وقتی در حال تماشای یک ویدیو در یوتیوب هستید یا وقتی که با استفاده از Castbox پادکست مورد علاقه‌تان را گوش می‌کنید، دریافت محتوا از این سایت‌ها به‌صورت Real-Time انجام می‌شود؛ یعنی وقتی حتی یک ثانیه از پادکست یا ویدیو به دستگاه شما فرستاده می‌شود، می‌توانید همان یک ثانیه را ببینید یا بشنوید.

خوب است بدانید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، حالت اولیه استریم هستند که از سال‌ها پیش در فضای آفلاین انجام می‌شدند. آگاهی از این موضوع برای درک این مفهوم کمک‌تان می‌کند.

real-time

احتمالاً سوال زیر در حال قلقلک دادن مغزتان است!

استریمر کیست؟

البته جواب را می‌توانید از دل قسمت قبلی پیدا کنید، اما ما وظیفه داریم محتوایی کامل و به‌دور از هرگونه شک‌وشبهه برایتان آماده کنیم.

 استریمر در فرایند استریم کردن، فردی است که محتوا را برای کاربران مصرف‌کننده می‌فرستد. در واقع تولیدکننده محتوای ارسالی استریمر ماجرا است. 

نکته: از این عبارت بیشتر برای افرادی که درحال بازی ویدئویی استریم می‌کنند استفاده می‌شود. همچنین به افرادی که لایو استریم (این عبارت را هم در ادامه تعریف خواهیم کرد) می‌کنند هم استریمر می‌گویند.

یک گیمر

هدف از استریم، دریافت و مصرف محتواست، درست مثل دانلود کردن؛ اما این دو نوع از مصرف با یکدیگر تفاوت دارند.

تفاوت بین استریم و دانلود: دومی قدیمی است!

 وقتی می‌خواهید یک ویدیو یا یک موزیک را دانلود کنید، تا قبل از اتمام پروسه دانلود فایل، امکان استفاده از آن را ندارید! اما در استریم نیازی نیست که منتظر کامل شدن فایل بمانید. 

این‌طور بگوییم که برای مصرف محتوایی که دانلود می‌شود، باید صبر کنیم تا دریافت کامل شود؛ اما مصرف محتوایی که استریم می‌شود می‌تواند به‌صورت هم‌زمان با دریافت آن رخ دهد.

به احتمال خیلی زیاد از سایت‌های پخش فیلم – چه داخلی و چه خارجی – استفاده کرده‌اید. اگر دقت کرده باشید، بلافاصله پس از پلی کردن می‌توانید فیلم دیدن را شروع کنید؛ یعنی لازم نیست صبر کنید تا تمام محتوای ویدیویی روی مرورگر شما آپلود شود و بعد از آن عشق‌و‌حال را شروع کنید. (همان Real-Time که بالاتر راجع‌ به آن صحبت کردیم.)

کمیک مقایسه استریم و دانلود

از طرفی دیگر، دانلود کردن یک فایل به‌معنی نگه‌داری از آن در حافظه دستگاه‌تان است؛ اما در استریم کردن نیازی به هیچ فضایی از هارد شما نیست و تمام محتوا در سرور فرستنده ذخیره می‌شود.

لایو استریم چیست؟

یکی از پرتکرار‌ترین عبارات مربوط به مفهوم استریم، همین Live Stream است که در این بخش می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم.

 لایو استریم یعنی پخش رویدادهای گوناگون هم‌زمان با برگزاری! همان پخش زنده خودمان . به همین سادگی. برای‌تان مثال می‌زنم.

مثال Live Stream

شما را نمی‌دانم، اما من دیدن مسابقات بوکس را خیلی دوست دارم. با تشکر از دنیای اینترنت و پیشرفت‌های بی‌پایانش، سال گذشته که سرباز بودم، خیلی راحت توانستم با کمک گوشیدستکش بوکس موبایلم و دسترسی به اینترنت پرسرعت، مسابقه‌ای که بین وایلدر و فیوری برگزار شد را به‌صورت هم‌زمان و زنده ببینم. آن هم در محیط خدمتی!

 لایو اینستاگرام یا لایوهای یوتیوب هم، لایو استریم محسوب می‌شوند.  بله در یوتیوب هم امکان اجرای زنده وجود!

? نکته مهمی که باید در رابطه با لایو استریم بدانید این است که هر بسته محتوا پس از ارائه و مصرف از بین می‌رود. نمی‌توانید تصویر یک مسابقه فوتبال زنده را عقب ببرید تا تصمیم داور را به چالش بکشید. می‌توانید؟!!

خب، بهتر است دیگر برویم سراغ اصطلاحی که ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم ?

گیم استریم چیست؟

GameStream هم نوعی از لایو استریم است. به این صورت که شما پشت سیستم یا مویابل می‌نشینید و در حالی که دارید بازی می‌کنید، تصویر بازی‌کردن و همچنین تصویر خودتان به‌شکل آنلاین، برای علاقه‌مندان پخش می‌شود. محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای گیم استریم، توئیچ (Twich) و یوتوب هستند.

یک گِیم استریمر چقدر درآمد دارد؟

خیلی‌ها پای سیستم‌شان می‌نشینند و بازی می‌کنند. تا این جای کار همه‌چیز عادی به‌نظر می‌رسد؛ اما اگر به شما بگوییم برخی از این افراد (استریمرها) درآمدهای نجومی دارند، همچنان همه‌چیز عادی است؟! اگر هم عادی نباشد، در هر صورت حقیقتی است غیرقابل انکار!

گیمر پابجی

اجازه دهید دو اصطلاح پرکاربرد این حوزه را معرفی کنیم:

  • دونیت (Donate): این عبارت در لغت معنای اهدا کردن را می‌دهد. در دنیای Game Stream، یکی از راه‌های پول در آوردن همین دونیت است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بینندگان تصمیم می‌گیرند – بسته‌به کرم‌شان – به استریمر پول بدهند. یعنی یک نفر می‌نشیند پای بازی، عده‌ای دیگر نه‌تنها بازی او را تماشا می‌کنند، بلکه می‌توانند در صورت تمایل به او پول هم بدهند (همان Donate کردن). روزگار عجیبی است!
  • رِید (Raid): این عبارت معنای حمله را می‌دهد. اجازه دهید مثال بزنم. فرض کنید یکی از این گیم استریمرها، آیدی اکانتی دیگر را به دنبال‌کنندگانش می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد وارد صفحه او شوند. البته این کار به‌منظور تخریب هم می‌تواند انجام بگیرد؛ اما خوب در بسیاری از مواقع اینکار جهت حمایت انجام می‌شود و در نهایت به دونیت می‌رسد.

در کنار دونیت، روش‌های دیگری هم برای کسب درآمد از طریق استریم وجود دارد. مثلاً داشتن حامی مالی یا همان اسپانسر. درضمن بیشتر پلتفرم‌ها – ازجمله YouTube – بسته‌به تعداد بازدیدکنندگان، مبلغی را به‌عنوان حق شراکت در تبلیغات به صاحب ویدیو و کانال می‌دهند . درآمد دلاری!

درآمد استریمرها با توجه به سابقه و معروفیت متفاوت است؛ اما به‌طور میانگین درآمد ماهیانه ۳ هزار تا ۵ هزار دلاری برای استریمرها وجود دارد. درآمد دلاری با بازی کردن! عجیب است ولی حقیقت دارد.

حالا که با اصطلاحات اولیه آشنا شدید، بد نیست کمی هم بُعد فنی ماجرا را ببینیم.

طرز کار استریم چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم، به‌ساده‌ترین زبان ممکن، استریم یعنی انتقال فایل از سرور به دستگاه کاربر با امکان اجرای هم‌زمان. یادتان باشد که تمام محتواها در دنیای وب – از جمله صوت و تصویر – نوعی داده هستند.

برای انتقال داده‌ها در فضای اینترنت، آن‌ها به بسته‌های کوچک تقسیم می‌شوند که اصطلاحاً به Data Packet معروف هستند. در فرایند استریم، این بسته‌ها از طرف فرستنده به دستگاه کاربر می‌روند. پس از آن پلیر روی مرورگر یا پلتفرم دستگاه گیرنده، این داده‌ها را به صوت یا تصویر تبدیل می‌کنند و شما می‌توانید فیلم جدید کوئنتین تارانتینو را ببینید!

برای انتقال داده‌ها، مثل تمام فرایند‌های دیگر در اینترنت، به پروتکل نیاز داریم. اگر می‌خواهید با معنای این مفهوم آشنا شوید، مقاله پروتکل چیست را در وبلاگ ما بخوانید.

فرایند استریم توسط دو پروتکل انجام می‌شود.

پروتکل TCP: امن و مطمئن

 استریم کردن با پروتکل TCP امنیت داده‌های ارسالی را تضمین می‌کند . این پروتکل یک اتصال اختصاصی بین دستگاه فرستنده و دستگاه گیرنده ایجاد می‌کند تا مطمئن شود همه‌ بسته‌ها با ترتیب درست به دست گیرنده می‌رسند.

دو پروتکل MEGA-DASH و HLS از زیرمجموعه‌های TCP هستند. بیشتر سایت‌های VoD مثل یوتیوب و سایت‌های مشابه خارجی و داخلی، از این پروتکل برای استریم کردن استفاده می کنند.

سابسکرایب

 این پروتکل مانند پیکی عمل می‌کند که بسته را با دقت حمل می‌کند و پس از رسیدن به مقصد، از گیرنده می‌خواهد فرمی را امضا کند تا درستی کار تظمین شود؛ اما خوب دقت و وسواس زیاد، باعث کاهش سرعت می‌شود! 

پروتکل UDP: تند و سریع

این پروتکل را می‌توان به‌نوعی نقطه مقابل پروتکل TCP دانست. TCP نهایت تلاشش را برای حفظ سلامت و امنیت بسته‌ها انجام می‌دهد، اما  تنها چیزی که برای پروتکل UDP اهمیت دارد، سرعت است و دیگر هیچ! 

در این پروتکل خبری از اتصال اختصاصی نیست و حتی ممکن است برخی از بسته‌های داده در میان راه گم شوند! اما همان‌طور که گفتیم سرعت بسیار بالاست.

دو پروتکل معروف RTP و RSTP که معمولاً برای لایو استریم استفاده می‌شوند، از زیرمجموعه‌های UDP هستند. کاربرد این پروتکل در رویدادهایی است که سرعت اهمیت بیشتری دارد.

 مثلاً یک وبینار آنلاین و تعاملی را درنظر بگیرید. مسلماً برای اینکه برگزارکننده و شرکت‌کننده بتوانند راحت‌تر با هم ارتباط برقرار کنند، بسته‌های داده هم باید با سرعت بالایی منتقل شوند. 

در تشبیه این پروتکل به پیک باید بگوییم: در حال حرکت بسته‌ها را جلوی درب مقصد می‌اندازد و اهمیتی نمی‌دهد که شاید برخی از آن‌ها قبل از رسیدن به دسته گیرنده از بین بروند. در عوض سرعت بسیار بیشتری دارد. بوگاتی!

پروتکل UDP

می‌دانید که، سرعت یکی از مهم‌ترین عوامل در برگزاری یک استریم خوب و موفق است. اگر هم مقایسه‌ای بین استریمرهای داخل ایران و خارج ایران داشته باشید، تفاوت را به‌خوبی متوجه می‌شوید. حالا می‌خواهیم ببینیم که سرعت استریم به چه عواملی بستگی دارد و چطور می‌توانیم آن را بهتر کنیم.

دلایل افت سرعت استریم از طرف سرور و کاربر

فاکتورهای مختلفی در افت سرعت این فرایند موثر هستند. می‌توانیم این دلایل و فاکتورها را به دو بخش تقسیم کنیم.  مسائلی که در طرف سرور به‌عنوان ارسال‌کننده محتوا وجود دارند و مسائلی که در طرف کاربر به‌عنوان گیرنده دیده می‌شوند. 

فاکتورهای موثر در افت سرعت استریم از طرف سرور

گفتیم که در فرایند استریم، محتوا به‌جای ذخیره شدن در دستگاه گیرنده، در قسمتی از سرور ذخیره می‌شوند. اینکه محتوای مورد بحث در کجا نگه‌داری می‌شود، در افت یا عدم افت سرعت تاثیرگذار است!

مسئله دیگری که می‌تواند سرعت را کاهش دهد، شلوغی شبکه است.  همان‌طور که خیابان‌های شلوغ مانع از رسیدن به موقع شما به مقصد می‌شوند، شبکه شلوغ هم جلوی انتقال سریع بسته‌های داده را می‌گیرد.  وقتی حجم زیادی از داده‌ها از یک شبکه برای نقل‌وانتقال استفاده کنند، در عملکرد استریم اختلال به‌ وجود می‌آید.

یک راه‌حل موثر برای کاهش مشکلات طرف سرور وجود دارد.

CDN یا شبکه توزیع محتوا

 اگر استریم کننده شما باشید و سرورتان در تهران باشد، محتوا برای رسیدن به دست گیرنده در بندرعباس باید مسافت ۱۲۷۶ کیلومتری را طی کند!  شاید باورتان نشود، اما فاصله در سرعت انتقال داده‌ها هم موثر است. راه برطرف کردن این مشکل CDN است.

اگر با این مفهوم آشنایی ندارید، مقاله CDN یا شبکه تحویل محتوا چیست را در وبلاگ ما بخوانید؛ اما اگر بخواهیم خیلی کلی اشاره‌ای به طرز کار این سیستم داشته باشیم باید این‌طور بگوییم:

ماهیت CDN

با استفاده از این سیستم، محتوایتان در سرورهای گوناگونی در نقاط جغرافیایی مختلف ذخیره می‌شوند. به این ترتیب  محتوایی که قرار است به دست کاربر بندرعباس برسد، از سروری در شیراز ارسال می‌شود.  فاصله شیراز تا بندر عباس خیلی کم‌تر از فاصله تهران تا بندر عباس است. این موضوع را همه می‌دانند!!

فاکتورهای موثر در افت سرعت استریم از طرف کاربر

همیشه که نمی‌توان سرور فرستنده را مقصر دانست. مثلاً چطور می‌خواهید به یوتیوب اتهام تاخیر در شبکه بزنید؟!! در خیلی از مواقع، دلیل سرعت پایین استریم به خاطر ایراداتی است که در سمت گیرنده وجود دارد.

یکی از این ایرادات می‌تواند مشکلات مربوط به اتصال وای‌فای باشد. ری‌استارت کردن مودم و استفاده از کابل شبکه به‌جای اتصال وای‌فای مشکل را رفع می‌کند.

مورد دیگر کند بودن دستگاهی است که گیرنده از آن برای دریافت محتوا استفاده می‌کند. مثلاً ا گر کلی تَب باز و فعال در مرورگرتان دارید، CPU کامپیوترتان هم توان نفس کشیدن ندارد. تمام کارهای دیگر را تعطیل کنید و اجازه دهید استریم رند و روان انجام شود. 

سایت کند

مشکل رایج دیگر نداشتن پهنای باند کافی است.  حداقل پنهای باند لازم برای دریافت استریم ۴ Mbps است. برای دریافت تصاویر با کیفیت بالاتر پهنای باند بیشتری هم لازم دارید. 

ناگفته نماند، یک راه حل هم وجود دارد که می‌تواند تاخیر چندثانیه‌ای را که به دلیل کندی اینترنت یا مشکلات فنی ایجاد می‌شود را تقریباً از بین ببرد. این راه‌حل Buffering است.

بافرینگ چیست؟ چندثانیه تعیین‌کننده

اگر اینترنت‌تان قطعی زیادی دارد، بافرینگ سوپرمنی است که شما را نجات می‌دهد!

فرقی نمی‌کند از چه سایتی برای دیدن فیلم یا شنیدن موزیک استفاده می‌کنید. همه پلیرها چندثانیه جلوتر از جایی که شما هستید را لود می‌کنند. چون دارند از تکنیک بافرینگ (Buffering) استفاده می‌کنند.

بافرینگمثلاً اگر در دقیقه ۳۴ قسمت آخر Game of Thrones (حیف آن شاهکار) باشید، پلیر تا چند ثانیه و حتی چند دقیقه جلوتر را هم لود می‌کند. این حرکت قهرمانانه باعث می‌شود وقتی اینترنت‌تان دچار قطعی موقت شد، همچنان بتوانید بدون وقفه و قطعی سریال را ببینید و از پایان نه‌چندان خوب آن حرص بخورید.

البته این نکته را هم بگوییم که بافرینگ در سرعت‌های پایین کاری از دستش برنمی‌آید؛ یعنی اگر اینترنت‌تان دائماً قطع و وصل می‌شود، برای فرایند بافرینگ هم باید صبر کنید.  سوپرمن تلاش می‌کند شما را نجات دهد، اما خودش اسیر کندی اینترنت می‌شود. 

چرا استریم تا این حد رایج شده است؟

یک‌راست سراغ اصل مطلب برویم. استریم ۴ مزیت اصلی دارد که باعث محبوبیت همه‌گیر آن شده است.

۱) صرفه‌جویی در زمان و انرژی

زمان ارزشمندترین دارایی هر انسانی است. تنها چیزی که قابل جایگزینی و بازگردانی نیست. پس عاقلانه‌ است که دنبال راه‌هایی باشیم تا از اینآیکون زمان دارایی ارزشمند محافظت کنیم. استریم یکی از این راه‌ها است.  دانلود کردن وقت‌گیر است؛ اما استریم بلافاصله محتوا را به دست شما می‌رساند. 

۲) صرفه‌جویی در فضای هارد

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استریم، اشغال نکردن فضای هارد دستگاه‌تان است. فرقی نمی‌کند دستگاه مورد بحث موبایل‌تان باشد یا لپ‌تاپ. اگر دوستآیکون هارد ندارید با فیلم‌هایی که فقط یک‌بار قرار است آن‌ها را ببینید پرشان کنید، استریم چاره کار است.

۳) دسترسی قانونی به محتوا

البته این موضوع شاید به چشم نیاید. به‌خصوص برای ما ایرانی‌ها که متاسفانه خیلی مقید به قانون کپی‌رایت نیستیم؛ اما استریم و استفاده از سایت‌ها وآیکون دسترسی قانونی اپلیکیشن‌های مربوطه این امکان را فراهم می‌کند تا به‌صورت قانونی به فیلم‌های جدید و موزیک‌ خواننده‌های مورد علاقه‌مان دسترسی داشته باشیم.

۴) دسترسی فارغ از موقعیت جغرافیایی

تلویزیون ما مراسم گلدن گلوب را نشان نمی‌دهد؛ اما با دسترسی به یک اینترنت پرسرعت می‌توانید این مراسم را به‌صورت زنده و هم‌زمان با تمام دنیا ببینید.آیکون پخش زنده و دسترسی همزمان این است معجزه استریم!

در کنار تمام این مزایایی که از اول مقاله تا به اینجا راجع به آن‌ها صحبت کردیم، نکات‌ منفی‌ای هم در مورد کلیت فرایند استریم وجود دارد.

چند نکته منفی درمورد استریم

 اوضاع کاملاً گل‌وبلبل نیست! فرایند استریم در کنار تمام نکات مثبتش، ایراداتی – هرچند کم – هم دارد. 

اصلی‌ترین مشکلی که می‌تواند مصرف محتوا به‌شکل استریم را به یک عذاب توصیف‌ نشدنی تبدیل کند، اینترنت ضعیف است! اگر در حال تماشای فیلم یا گوش دادن به موزیک و پادکست به‌صورت آنلاین باشید و دائماً قطعی اتصال را تجربه کنید، قطعاً کلافه خواهید شد.

 سرعت اینترنت حتی بر کیفیت محتوای دریافتی هم تاثیر می‌گذارد ؛ یعنی ممکن است دریافت محتوا قطع نشود، اما تصویر دائماً با افت کیفیت مواجه شود، به‌قدری که دیدن آن مشکل شود.

مسئله بعدی در رابطه با حریم شخصی است.  اگر دائماً از سایت‌های استریم صوت و تصویر استفاده کنید، آن‌ها می‌دانند چه چیزی گوش می‌دهید و چه ویدیوهایی برایتان جذاب‌تر است . شاید بگویید خوب مگر چه می‌شود؟ محض اطلاعتان باید بگوییم یکی از دغدغه‌های بشر در عصر دیجیتال همین موضوع است. اگر بخواهیم در این ماجرا عمیق شویم، از بحث اصلی خودمان دور می‌شویم. پس بگذریم.

نکته منفی دیگر اینکه  هنرمندان – به‌خصوص خواننده‌ها –  معتقدند سایت‌های استریم کننده حقشان را آن‌طور که باید و شاید پرداخت نمی‌کنند . در همین راستا پلتفرم موزیک Tidal که متعلق به رپر معروف آمریکایی Jay-Z است، تلاش می‌کند حقوق بیشتری به خواننده‌ها از پخش موسیقی‌شان پرداخت کند.

دغدغه حریم خصوصی

راجع به همه‌چیز استریم صحبت کردیم. می‌ماند چند سوال رایج در این رابطه.

سوالات متدوال در رابطه با موضوع استریم

سوالات زیر جزو پرتکرارترین سوالاتی هستند که در رابطه با این موضوع مطرح می‌شوند.

۱) استریم با چه دستگاه‌هایی انجام می‌شود؟

استریم کردن چه از طرف فرستنده و چه از طرف گیرنده با انواع دستگاه‌های سازگار ممکن است. منظور از دستگاه‌های سازگار عموم دیوایس‌های الکترونیکی است که به اینترنت وصل می‌شوند. دستگاه‌هایی مثل تلفن‌های هوشمند، کامپیوترهای خانگی، تلویزیون و حتی کنسول‌های بازی.

۲) استریم با استفاده از چه پلتفرم‌های و سایت‌هایی ممکن است؟

 تعداد بی‌شماری سایت و پلتفرم داخلی و خارجی برای استریم کردن وجود دارند.  از داخلی‌ها می‌توان به آپارات و فیلیمو به‌عنوان گل سرسبد آن‌ها اشاره کرد. در میان خارجی‌ها هم از همه معروف‌تر Youtube را داریم. پس از آن هم Netflix برای فیلم و سریال و محتوای ویدیویی، Spotify برای محتوای صوتی مثل موزیک و پادکست و Twitch که بیشتر مخصوص گیمرهاست قرار گرفته‌اند.

۳) چه نوع محتوایی امکان استریم شدن را دارد؟

 تقریباً هر نوع محتوایی را می‌توان با استفاده از فرایند استریم منتقل کرد ؛ اما در حال حاضر رایج‌ترین محتواهایی که از این طریق منتقل می‌شوند، صوت و تصویر هستند.

البته انواع دیگر محتوا مثل پخش زنده رویدادها، اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های کامپیوتری هم در حال رواج بیشتری در بستر استریم هستند.

۴) استریم آپارات چیست؟

جواب ساده است.  آپارات سایتی است مشابه یوتیوب که هم از قابلیت استریم لایو پشتیبانی می‌کند و هم می‌توانید ویدیوهای از قبل ضبط‌شده را روی آن قرار دهید . در هر دو صورت استریم رخ می‌دهد. چه به‌صورت زنده و هم‌زمان محتوایتان – مثلاً بازی کردن – را به‌نمایش بگذارید و چه آن را از قبل ضبط کرده باشید.

۵) چگونه لایو استریم بگیریم؟

 اول از همه باید ببینید در کدام پلتفرم می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ اینستاگرام؟ یوتیوب؟ توئیچ؟ آپارات؟ …. 

پس از انتخاب پلتفرم مدنظرتان، باید در آن اکانت بسازید و باقی مراحل بسته به نوع پلتفرم‌ها کمی با هم تفاوت دارند؛ اما در کل کار سختی در پیش ندارید.

۶) سرور لایو چیست؟

 برای لایو استریم، توصیه می‌شود از سروری استفاده کنید که مختص این کار است. با انجام این کار بیشتر مشکلاتی که از طرف سرور وجود دارد و بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم از بین می‌رود. 

سرور لایو، سرور لایو استریم و سرور استریم عباراتی هستند که برای اشاره به این نوع سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرور لایو

اما چنین سروری را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

اگر رویداد خفن داشتید روی ما حساب کنید

ما در ایران‌سرور خدمات سرور لایو هم ارائه می‌کنیم. در حال حاضر این سرویس به‌صورت عمومی ارائه نمی‌شود؛ اما  اگر می‌خواهید رویداد آنلاین برگزار کنید و هم کیفیت و هم سرعت برایتان مهم است، سرور لایو استریم ایران سرور یک انتخاب مطمئن است. 
 برای درخواست این سرور فقط کافی است با همکاران بخش فروش ما از روش‌های مختلف مثل تماس تلفنی و ارسال تیکت ارتباط بگیرید. 

رویداد آنلاین

حرف آخر

همان‌طور که گفتیم، استریم یعنی دریافت و مصرف هم‌زمان محتوا. این روش شیوه نوین مصرف محتواست و بسیاری از ایرادات ناشی از دانلود فایل را از بین می‌برد. فقط یک نکته بسیار مهم که نباید فراموش کنید.

 سایت‌های بسیاری در اینترنت هستند که محتوا را از طریق استریم کردن در اختیار شما قرار می‌دهد. متاسفانه همه آن‌ها قابل اعتماد نیستند. سعی کنید تا جای ممکن به‌صورت ناشناس از این سایت‌ها استفاده کنید. به این ترتیب نهایت تلاش‌تان را کرده‌اید تا از حریم خصوصی‌تان محافظت کنید. 

سعی کردیم این مقاله به‌قدری کامل باشد که پاسخ همه سوالات شما در این زمینه را بدهد. منابعی که از آن‌ها کمک گرفته‌ایم، سایت‌های زیر هستند:

اگر سوال یا نظری در رابطه با استریم دارید، قسمت کامنت‌ها منتظر نوشته شما است. کامنت‌تان خستگی را از تن ما خارج می‌کند؛ دریغ نکنید.

[ad_2]

اشتراک گذاری

شماره تماس

6092 9000 (بدون کد)

ایمیل

info@onecenter.ir