[ad_1]

بهینه سازی موتور های جستجو امری مهم است، زیرا سرچ ارگانیک تقریبا با ارزش ترین کانال برای مارکتینگ است.هر شرکتی که فعالیت های آنلاین دارد نیاز به SEO نیز دارد. چه کم، متوسط، و یا به صورت گسترده. استارت آپ ها، کسب و کار های محلی و یا برند های جهانی.

هرزمانی که کسی برای یافتن اطلاعات مرتبط با محصولات، خدمات، و یا وبسایتتان از موتور جستجو استفاده می کند، شما باید وارد عمل شده باشید. اما باز یک جدالی همیشگی باقی می ماند، ارزیابی ارزش SEO.

این هم بیش از آمار خیره کننده در مورد بهینه سازی موتور های جستجو که شما باید در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید.

آمار ترافیک ارگانیک

۳۲.۵ درصد: میانگین ترافیک اشتراک گذاری اولین نتایج سرچ ارگانیک به دست آمده توسط گوگل، به دست می آورند.

۹۱.۵ درصد: میانگین ترافیک اشتراک گذاری تولید شده توسط سایت ها در اولین پیج نتایج سرچ گوگل، فهرست بندی شده اند.

۱۸۹۰ کلمه: میانگین طول محتوای اولین پیج نتایج گوگل.

۵۱ درصد: از ترافیک وبسایت ها بدلیل سرچ ارگانیک، ۱۰ درصد آنها بخاطر سرچ های پرداختی، ۵ درصد برای شبکه اجتماعی، و ۳۴ درصد برای تمام دیگر منابع، رخ می دهد. بیش از ۴۰ درصد سود ها توسط سرچ های ارگانیک به دست می آیند.

۷۳ میلیارد: تعداد تخمین زده شده تماس های تلفنی که فقط توسط سرچ های موبایل تا پایان ۲۰۱۸، برقرار شده است.

۸.۵: تعداد میانگین نتایجی که گوگل برای سرچ در صفحه اول سرچ های موبایلی به نمایش در می آورد که قبلا در نتایج سرچ، شامل ۱۰ تا لینک ابی رنگ بود.

۸.۵۹: تعداد میانگین نتایج به نمایش درآمده توسط گوگل در صفحه اول برای سرچ های دسکتاپی.

آمار مخارج صنایع/ بیزنس ها

۶۵ میلیارد دلار: مقداری که کمپانی ها برای سئو در سال ۲۰۱۶ خرج کردند.

۷۲.۰۲ میلیارد دلار: مقدار تخمین زده شده ای که برند ها و نمایندگی ها از خدمات  SEO بدست می آورند. پیش بینی شده این مقدار تا سال ۲۰۲۰ به ۷۹.۲۷ میلیارد دلار برسد.

بیش از ۵ هزار دلار: مقداری که اکثر بیزنس ها به صورت ماهیانه در SEO خرج می کنند.

۷۷.۸ درصد: از سود بازده تبلیغات در سرچ های آمریکا در سال ۲۰۱۷ که گوگل به دست آورده است.

آمار شیوه و رفتار سرچ داخلی یا محلی:

  •  ۸۰ درصد از سرچ های گوگلی که شامل عبارت ” نزدیک من ” هستند، در سال ۲۰۱۴ رخ داده اند.
  •  ۴ تا از هر ۵ کاربر، از موتور های جستجو برای یافتن اطلاعات داخلی استفاده می کنند.
  •  ۱۸ درصد سرچ های تلفن همراه داخلی در یک روز، با خرید محصولات به سرانجام میرسد.
  • ۸۸ درصد کاربران از تلفن های هوشمند سرچ می کنند، در حالیکه ۸۴ آنان از یک رایانه یا تبلت برای سرچ کردن استفاده می کنند.
  •  ۵۴ درصد از کاربران تلفن همراه برای ساعات کاری سرچ می کنند، ۵۳ درصد برای مسیر های یک فروشگاه محلی سرچ می کنند.
  •  ۴ تا از هر ۵ کاربر، خواستار شخصی سازی تبلیغات نسبت به شهرشان، کد پستی و یا دور و اطراف خود هستند.
  • بیش از ۷۰ درصد کاربران معتقدند که وجود مسیر و گزینه تماس در تبلیغات، بسیار مهم است.
  • ۲.۱ برابر شدن عبارات سرچ شده ” فروشگاه هایی که الان باز هستند ” و ” رستوران هایی که الان باز هستند ” برای سرچ های موبایلی در سال گذشته.
  • ۱.۳ برابر شدن : تعداد دفعات سرچ عباراتی چون: مکان های خرید/ یافتن/ به دست آوردن… در سال گذشته.
  • ۷۶ درصد کسانی که در روز از تلفن های هوشمندشان سرچ می کنند، در آخر سری به یک بیزنسی می زنند و ۲۸ کسانی که در مورد چیز های نزدیکشان سرچ می کنند، در آخر محصولی را خریداری می کنند.

آمار اخلاق و رفتار و عادات سرچ کاربران

۵۱.۳ درصد از کاربران اینترنت در جهان، دارای تبلت یا موبایل اند، در حالیکه ۴۸.۷ درصدشان از رایانه های خانگی اسفتاده می کنند.

۱۵ درصد از کاربران وب فعال در امریکا، روزانه حداقل یک یا دو سرچ انجام می دهند، ۴۵ درصدشان حداقل یک جستاری در هفته می نویسند و ۶۸ درصدشان در ماه یک یا دو جستار را سرچ می کنند.

  •  ۷۹ درصد افرادی که محصولی را خریداری کرده اند، اعمال مشابهی را قبل از خرید انجام داده اند.
  •  ۳۹ درصد خرید ها توسط سرچ های مرتبط با هم انجام شده اند.
  •  ۳: میانگین تعداد کلماتی که یک سرچر معمولی در جستارش استفاده می کند.
  •  تقریبا ۸ درصد جستار های سرچ، عبارات سوالی هستند.
  •  ۸ درصد جستار های گوگل منجر به تغییر آنها توسط کاربر می شود، حتی بدون اینکه باعث کلیک بر روی یکی از نتایج به نماش درآورده شده شوند.
  •  ۲۱ درصد سرچ ها منجر به کلیک کردن بیش یک بار کاربران بر روی نتایج نشان داده شده می شوند.
  •  ۸ درصد جستار های گوگل منجر به برگشت کاربر به صفحه قبلی و کلیک برروی نتیجه ای دیگر می شوند.

 آمار مربوط به ساختار لینک ها

  • بیش از ۱۰۰۰ کلمه: میانگین طول یک محتوای طولانی که شامل اشتراک ها و لینک های بیشتری نسبت به یک محتوای کوتاه است.
  •  ۴۱ درصد کمپانی های بزرگ، ساختن لینک را دشوار ترین حرفه در SEO می دانند.

 آمار مربوط به گوگل

  •  ۱۳۰ تیلیارد: تعداد وب پیج هایی گوگل ازآنها مطلع است ( مربوط به ۲۰۱۶ ).
  •  تقریبا ۲ تیلیارد: تعدد تخمین زده شده سرچ های کل جهان که گوگل در سال با آنها دست و پنجه نرم می کند. این آمار به ۶۳ هزار سرچ در ثانیه،  میلیون۳.۸ سرچ در دقیقه، ۲۲۸ میلیون سرچ در ساعت، ۵.۵ میلیارد سرچ در روز، و ۱۶۷ میلیارد سرچ در ماه، تقسیم می شود.
  • بیش از ۱ میلیارد نفر: تعداد افرادی که از سرچ گوگل در هر ماه استفاده می کنند.
  •  ۴۰ الی ۶۰ میلیون: تعداد سرچ های انجام شده در امریکا به صورت ماهانه.
  •  بیش از ۱۶۰۰: تعداد توسعه ها و بهبود هایی که در سال ۲۰۱۶ برروی سرچ توسط گوگل انجام شد.
  • ۸۱.۱۲ درصد: سهم مارکت موتورهای جستجو که در حال حاضر در دستان گوگل است.
  •  ۱۵  درصد: تعداد جستاری جدیدی که گوگل به صورت روزانه مشاهده می کند که هرگز تا آن موقع سرچ نشده اند.
  •  زیر یک دقیقه: میانگین کل مدت زمان یک پروسه سرچ کامل ( از زمان اغاز نوشتن تا وارد شدن به بخش لودینگ پیج و انتخاب هریک از نتایج، به علاوه بازگشت به همان پیج برای کلیک کردن بر دیگر نتایج نمایش داده شده در همان پیج و SERP ها).
  • ۳۰ درصد از تمام سرچ های موبایل مربوط به لوکیشن یا موقعیت مکانی هستند.
  •  ۶۶ درصد از جستار های واضح و صریح سرچ شده، منجر به یک کلیک یا چند کلیک بر روی نتایج نشان داده شده توسط گوگل می شوند. این درحالی است که ۳۴ درصد سرچ ها منجر به هیچ کلیکی بر روی نتایج نمی شوند.
  • ۳.۴ درصد از جستار های واضح و صریح سرچ شده، منجر به کلیک برروی  ADWord های تبلیغاتی می شود.
  •  ۰.۹ درصد نتایج سرچ های گوگل منجبر به کلیک بر روی گوگل مپ می شود.
  • تقریبا ۰.۵ درصد کلیک ها روی نتایج سرچ گوگل منجر به رفتن به لینک هایی از گراف دانش ( نالدج گرف ) می شود.
  •  ۳ درصد از کلیک ها روی نتایج سرچ های گوگل مربوط منجر به بلاک تصاویر می شود.
  •  تقریبا ۰.۲۳ درصد کلیک ها روی نتایج سرچ های گوگل باعث رفتن به نتایج بلاک شده توییتر می شود.
  • ۱.۸ درصد کلیک ها روی نتایج سرچ های گوگل باعث اتصال شما به یوتیوب می شود.
  •  ۰.۱۶ درصد کلیک ها روی نتایج سرچ های گوگل مربوط به نتایج جیمیل های شخصی یا گوگل میل است.
  •  ۱۱.۸ درصد  کلیک ها از سرچ های واضح در گوگل منجر به کلیک بر روی یکی از دارائی های گوگل می شود، مثلا یوتیوب، گوگل مپ، جیمیل، گوگل بوکس، گوگل پلی استور در موبایل ها، یا گوگل پلاس.
  • تقریبا ۲۵ درصد تمام سرچ حول محور برترین جستارهای ۱MM می چرخد؛ ۴۵ درصد شان با عنوان برترین جستار های ۱۰MM، و نزدیک به ۹۰ درصد برای جستار های برتر  ۱BB، محاسبه شده اند.
  •  ۲۵ درصد کل حجم سرچ ها بدون استفاده از ۱۰۰ میلیون کیوورد برتر، انجام می شوند.
  • ۴۰.۹ درصد سرچ های موبایل گوگل منجبر به یک کلیک ارگانیک، ۲ درصد به یک کلیک پرداختی ( پید ) یا تبلیغاتی می شود، و ۵۷.۱ درصد به هیچ کلیکی منجر نمی شود.
  • ۶۲.۲ درصد سرچ های گوگلی که برروی رایانه خانگی انجام می شوند منجر به یک کلیک ارگانیگ، ۲.۸ درصدشان به یک کلیک پرداختی می شود، و ۳۵ درصدشان به هیچ کلیکی منجر نمی شوند.

بهینه سازی موتور جستجو (  SEO ) و بقیه کانال های مارکتینگ

  • تقریبا ۲۰:  تعداد دفعاتی که  SEO شانس ترافیک بیشتری نسبت به PPC در سرچ های رایانه های خانگی و موبایل ها دارد.
  •  ۴۵ درصد از تمام کمپانی ها بر این باور هستند که مارکتینگ محتوا بوسیله استراتژی های بهینه سازی موتور های جستجوی شان، به صورت فوق العاده ای یکپارچه سازی شده است.

منبع:search engine journal

امیدواریم که از این مقاله  لذت برده باشید.

لطفا نظر خودتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید

شاد باشید.

[ad_2]

اشتراک گذاری