[ad_1]
لینک خارجی External Link یا همان BackLink به لینکهایی گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت ما ارجاع داده میشود. فرآیند لینک سازی یک فرآیندی است که هر صاحب وبسایتی باید از آن اطلاعات کافی را داشته باشد.
لینکها معمولا ۴۰ درصد از اعتبار و رتبهی هر وبسایت را تشکیل میدهند.
از این رو بررسی این لینکها و جلوگیری از ارجاعهای نامربوط و بی ارزش برای حفظ وضعیت سئوی سایت اهمیت زیادی دارد.
در این آموزش قصد داریم به شما نحوهی ایجاد بکلینک به صورت صحیح برای بدست آوردن رتبهی سئو را آموزش دهیم.
با ما همراه باشید.
چگونه بکهای وبسایت خود را مشاهده و مانیتورینگ کنیم؟
برای مانیتورینگ بک لینکهای سایت میتوان از روشهای زیر استفاده کرد:
۱. استفاده از نرم افراز محبوب Screaming Frog
دقیقترین روش بررسی بکلینک از طریق لاگ وب سرور به دست میآید.
نرم افزار Screaming Frog SEO Spider یک نرمافراز رایگان و تائید شده توسط متخصصین سئو میباشد که قابلیت تحلیل بکلینک از طریق وبسرور را دارد.
۲. استفاده از وبمستر تولز موتورهای جستجوگر مختلف
گوگل وبمستر تولز -که یکی از قدرتمندترین ابزارها برای بررسی و ارزیابی وبسایت ها در نتایج جستجوی گوگل است- در سرچ کنسول خود لینکهای خروجی و بیشترین صفحات ارجاع شده را نشان میدهد.
بینگ وبمستر تولز از شرکت مایکروسافت نیز در قسمت بک لینکها به شما لیستی از سایتهای ارجاع دهنده و صفحات مورد ارجاع و متنهای استفاده شده را نمایش میدهد.
۳. وبسایتهای دیگر
وبسایتهایی مانند ahrefs ، MonitorBackLinks ، moz و … نیز ابزارهای فوقالعادهای برای بررسی لینکهای ورودی و خروجی وبسایت شما میباشند که توسط حرفهایترین مختصصین سئو مورد استفاده میباشند.
چگونه لینکهای ورودی و خروجی را بررسی و ارزیابی کنیم؟
برای ارزیابی لینکها و دامنهها چندین مورد را باید در نظر داشت:
- اعتبار دامنهی سایت Audit of domain که به مواردی همچون طول عمر دامنه، تعداد بازدیدکننده و رتبهی سایت و … مربوط میشود .
- بررسی تعداد لینکهای خروجی و داخلی و لینکهای دریافتی دامنه توسط ابزارهایی همچون Moz یا ahref
- بررسی درصد اسپم Spam Score وبسایت از طریق ابزار سایت Moz
- توجه به مرتبط بودن موضوع محتوای وبسایتهای لینکدهنده به سایت مرجع
- توجه به مکان قرار گرفتن بکلینک در صفحه وبسایت. لینکهای ثابت در قالب سایت مانند: فوتر، هدر، سایدبار، کمترین ارزش را دارند و لینکهای در متن اصلی Article صفحه بیشترین تاثیر را دارند.
- هر چه لینک در بالای صفحه قرار گرفته باشد و از خصوصیاتی همچون هدینگ یا استایلهای ضخیم و فونت بزرگ برخوردار باشد ارزش بیشتری دارد.
- نوع لینک که فالو یا نوفالو باشد اصلی ترین شاخص لینک میباشند. Nofollow شدن لینکها باعث میشود تا خزندههای موتور جستجوگر، آن لینکها را دنبال نکرده و بنابراین بکلینکها هیچ تاثیری نخواهند داشت.
- متن انکر تکست (Anchor Text) که به موتور جستجو دربارهی موضوع صفحه ی ارجاعی میگوید.
- در صورتی که لینک به تصویری متصل است، نوشتن متن جایگزین (Alt Text) بسیار مهم و ضروری میباشد.
- توجه کنید که تعداد لینکها از یک دامنه مهم نیست بلکه کیفیت لینک ارزش دارد.
- قابل مشاهده بودن و قابل تشخیص بودن لینک از متن اطراف، برای موتور جستجو بسیار مهم است.
- کلمات کلیدی که در متن انکر تکست قرار میگیرند بسیار اهمیت دارند.
- لینکهای بازاریابها و مدیریت آنها برای تولید محتوای شامل کلمات کلیدی، اهمیت زیادی دارد.
- وبسایتهایی که دایرکتوری لیستینگ هستند و بدون تولید محتوای مربوط لینک میدهند فاقد ارزش هستند.
- لینکهای پاپ آپ یا لینکهای خریدنی که با فاصلهی زمانی کوتاه قرار داده میشوند مضر هستند.
- لینکهای ۴۰۴ و ۳۰۱ از اعتبار کمی برخوردارند .
- لینکهای موجود در کامنتهای بلاگها یا در قسمت امضای پستهای فروم ارزش کمتری دارند.
کلام آخر …
در نهایت باید بیان کرد که لینک سازی به هدف ایجاد ارتباط دو طرفه و گستردهتر کردن شبکهی اجتماعی با تمرکز بیشتر و بهرهمندی از جریان هدایت کاربر به نتایج دلخواه و دوجانبه به وجود آمده است .
بنابراین درصورتی که بکلینکی به وبسایت شما به صورت استاندارد نبوده و مخرب باشد، حتما باید از بین بروند. پس پیشنهاد میشود ابتدا با صاحب اصلی وبسایت در تماس باشید. در صورتیکه به پاسخی نرسیدید، پیشنهاد میشود تا آنها را با ابزار Disavow Tools گوگل و بینگ گزارش دهید.
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
شاد و پیروز باشید.
[ad_2]